HomeO násChcete schudnúť?

O NÁS

Víta Vás Bea...

Už vyše 13 rokov v našom Centre zdravia, krásy a oddychu Bea - ponúkame radu služieb, ktoré blahodárne pôsobia na telo a dušu. Dnešná uponáhľaná doba prináša so sebou stresové situácie, ktoré nepriaznivo pôsobia na zdravie človeka. Nesprávna životospráva takisto nepridá ani na zdraví, ani na kráse. Všetci chceme byť zdraví, dobre vyzerať, pôsobiť príťažlivo na svoje okolie, byť milovaní a obdivovaní...

Čítať ďalej

Chcete schudnúť?

Desatoro pre dosiahnutie zdravého životného štýlu a peknej postavy:

 

Dodržujte toto Desatoro a kilá pôjdu dole!

1. Dajte zbohom diétam!

Zabudnite na všetky diéty! Hladovkou a „špeciálnymi“ štvordňovými diétami nedosiahnete dlhodobého výsledku, ba naopak – ako náhle diétu čo i len na deň porušíte, jojo-efekt vám naloží aj dvakrát toľko kilogramov, koľko ste schudli. Navyše, akákoľvek diéta s rýchlymi výsledkami zaručene nie je zdraviu prospešná. Len správne stravovanie vám zaručí, že výsledok bude dlhodobý a „kilečká“ pôjdu nadol aj popri normálnom stravovaní sa.

 

2. Netrýznite sa, netrpte hladom!

Pravidelný prísun stravy je nielen zdravší, ale výhodnejší aj pre vaše telo. Keď sa „nafutrujete“ jedenkrát za deň, vaše telo nestíha spracovávať prijaté živiny tak, ako keď jete v menších množstvách po celý deň. Strava by mala byť primerane pestrá, v závislosti od toho, či je ráno, obed alebo večer. V Centre Bea máme v ponuke náhrady jedál lahodných chutí.

 

3. Nezabúdajte piť!

Pitný režim je nevyhnutný pre dosiahnutie celkovej pohody a stability organizmu. Aj pri pití musíte brať v úvahu niekoľko skutočností, o ktorých si obšírne povieme neskôr. Vždy ale noste v pamäti, že telo nepotrebuje veľa sladkých štiav, minerálna voda nie je to najlepšie, čo na svete na pitie existuje. V kaviarničke Centra Bea ponúkame minerálku, citronádu, čajíky a aj špeciálny čaj na chudnutie. Alkohol, až na niekoľko výnimiek, nie je pre vás a vaše telo príliš prospešný.

 

4. Poupratujte si špajzu a chladničku!

Je naozaj nevyhnutné vyhradiť si jeden deň na urobenie poriadku v špajzi a chladničke. Niekedy si to neuvedomujeme, ale pri upratovaní uvidíte koľko zbytočných a nezdravých potravín skladujete.

 

5. Zahoďte váhu!

Nekontrolujte svoju hmotnosť každý deň. Je to jedna z najväčších hlúpostí, aké môžete pri chudnutí urobiť. Váha vám totiž nepovie nič iné, ako jedno číslo, ktoré o ničom nevypovedá. Dve či tri kilá naviac ešte neznamenajú, že ste obalená tukom. Nezabúdajte, že svoju hmotnosť predsa nemáte nalepenú na čele a ľudia skôr vnímajú, čo z vás vyžaruje a nie koľko vážite. Preto sa dívajte na svoje telo a dušu ako na celok a tento celok sa aj naučte mať rada.

 

6. Dívajte sa na svoje telo do zrkadla!

Možno to znie ako narcistický úlet, no po psychickej strane vám takéto sebaokukovanie môže do veľkej miery pomôcť. Ako sme spomenuli, nie váha, ale pohľad na vás je podstatný. To, že pohľad na seba v zrkadle mnohokrát nie je oku lahodivý, musíte zmeniť. Je to vaše telo, nech už vyzerá akokoľvek a musíte si uvedomiť aj to, že do veľkej miery za to môžete sama ako vyzerá. Preto ho napriek tomu majte rada a keď „kilečká“ pôjdu dole, budete pri pohľade naň patrične hrdá.

 

7. Píšte si denník!

Opäť si možno poviete, že je to trápnosť vhodná tak pre pubertálne decká, no skúste sa na to pozrieť z iného uhla pohľadu. Prehľadná štatistika toho, čo ste jedli, kedy ste cvičili a sumár psychických rozpoložení vám po čase dokáže poodhaliť úskalia, ktoré mali dopady na vašu hmotnosť či celkový zdravotný stav. Taktiež budete mať pred očami všetky svoje jedálne a športové (či lepšie nešportové) hriechy.

 

8. Zabudnite na fastood!

Doplo vám? Nebudem obšírne rozoberať v čom všetkom je fastfood úplne to najhoršie miesto, kde sa stravovať; spomeniem len dve drobnosti: zlá strava, plná tukov, nezdravých hlúpostí, chudobná na vitamíny a proteíny; strava, ktorá vás nasýti len na chvíľu, no zaplatíte za ňu „majland“. A ak máte záľubu jesť za pochodu či rovno behu, veľmi rýchlo sa s týmto šialeným hobby rozlúčte. Pekne sa posadiť a jedlo vychutnávať – tak je to správne.

 

9. Nakupujte rozumne!

Aj obyčajný nákup v potravinách či supermarkete môže narobiť nepeknú šarapatu. Než sa do obchodu vyberiete, dobre si rozmyslite a spíšte, kvôli čomu tam vlastne idete. Ak idete na mlieko, chlieb a rajčiny, doneste mlieko chlieb a rajčiny. Regálom so sladkosťami sa pokiaľ možno úplne vyhnite – nie preto, že by ste sladké nemohli, ale preto, že poznáte svoju slabosť pre sladké a určite znovu nakúpite namiesto jednej čokoládky ešte keksy, trubičky a cukríky. Že pre deti? Dobre si spomeňte na to, koľkokrát ste sladkosti „akože“ pre deti potajme sama „spásli“ pri pozeraní televízie večer v obývačke... Vaše celodenné menu môže obsahovať aj sladké, no v normálnej miere!

 

10. Hýbte sa!

Bez pohybu to ani teraz nepôjde. Pohyb je nevyhnutný nielen preto, že nabratú energiu prostredníctvom jedla treba spáliť, ale aj preto, že svalstvo je bez pohybu ochabnuté. V Centre Bea vám pomôžu telo upraviť, zoštíhliť a spevniť rekondičné stoly, rolletic, full stimol, vibračná plošina a dalšie procedúry v ponuke. Ak máte k cvičeniu odpor, začnite cvičiť s kamarátkou. Radosť s pohybu pocitíte už o niekoľko dní.

Naposledy zmenené štvrtok, 07 august 2014 08:11
Ohodnotiť túto položku
(1 Hlasovať)