Vytlačiť túto stránku

Fit Tip - Schody

Schody vám vytvarujú postavičku...

Pevný zadok, krásne stehná, štíhle brucho!

Pre sexi postavičku je zvyčajne treba niečo urobiť a všetky dobre vieme, že sa nestačí len správne stravovať. Ak chceme vytvarované telo, potom musíme pridať pohyb.

Krajšu postavičku nám môžu okrem iného pomôcť  vytvarovať i obyčajné schody. Pýtate sa ako?

Žiadný výťah a pohyblivé schody!

Ak chcete štíhlejšie a zdravšie telo, jedno z odporúčaní hovorí, že sa máte vyhýbať výťahu. Zjednodušene povedané, radšej si tie schody vyjdite po vlastných a výťah či pohyblivé schody v obchodných domoch prenechajte starším a nevládnym, prípadne pohodlným. Je to naozaj dobrý zvyk, no ak to s formovaním svojho tela myslíte vážne, nestačí len z času na čas vybehnúť po schodoch.

Zásady behania po schodoch
Schody, ak ich budete používať správne, vám pomôžu splniť sen o krásnej postave, obzvlášť prispejú k spevneniu zadočka a stehien, ale pomôžu i brušku. Schodisko, na ktorom budete cvičiť, by malo mať aspoň dvadsať schodov a nemalo by byť príliš strmé. Poslúžiť vám môžu schody doma, v paneláku či niekde vonku.

Na začiatok budete mať možno pocit, že po prvom vybehnutí schodov idete vypustiť dušu. Je to prirodzené a obzvlášť netrénovaní ľudia zvládajú začiatky ťažšie. Preto spočiatku zvoľte mierne svižné tempo a schody vyjdite tak, ako sa vám dá. Zopakujte to niekoľkokrát za sebou (asi po dobu 20 minút). Po čase uvidíte, že zvládate viac a viac.

Schody možno brať po jednom alebo po dvoch. Platí, že ak zvolíte prvú alternatívu, ide skôr o aeróbne cvičenie a ak schody beriete po dvoch, je to viac o sile. Na schodoch môžete nielen klasicky behať, ale tiež kombinovať rôzne spôsoby cvičenia - výstup bokom, skákanie po schodoch na jednej nohe či s nohami spolu a podobne. Pri behaní po schodoch je potrebné myslieť na správne dýchanie, hlavne nezadržiavať dych, a tiež pozor na hrbenie sa.


Niekoľko ďalších zásad pre úspešné a bezpečné behanie po schodoch:

  • vždy sa pred cvičením najskôr zahrejte tým, že po schodoch párkrát vyjdete pomalým tempom
  • na schod dopadajte celou plochou chodidla, inak si môžete zraniť Achillove šľachy
  • je dobré občas vystriedať behanie do schodov s inou pohybovou aktivitou, aby ste sa vyhli prípadným zraneniam a preťaženiu vyplývajúcim z príliš často opakovaného rovnakého typu pohybu
  • nezabúdajte na príjem tekutín
  • pri behaní do schodov sú veľmi dôležité kvalitné bežecké topánky
  • na záver si doprajte uvoľnenie v podobe asi 5-minútového pozvoľného chodenia hore a dolu schodmi a nezabudnite na strečing
  • beh dolu schodmi nie je veľmi vhodným pohybom - odporúča sa kráčať dolu po schodoch pomaly a po jednom schode, prípadne si na cestu dolu vziať výťah a behať len hore do schodov

 

Výhody schodov
Beh do schodov je čoraz populárnejšou pohybovou aktivitou na celom svete a dokonca sa usporadúvajú i rôzne súťaže v behu do schodov. Medzi hlavné výhody tohto športu patrí dostupnosť a vysoká účinnosť. Beh po schodoch sa postará o zdravšie srdce, zvýšenie imunity, vyrysovanie postavy a ak beháte správne, nepredstavuje beh po schodoch takú záťaž pre kolená ako klasický beh. Navyše vás krásne uvoľní a zbaví stresu. Tak ako pri všetkých druhoch cvičenia aj tu však platí, že výsledky sa dostavia len vtedy, ak cvičíte pravidelne.

Centrum Bea sa nachádza na 3. poschodí bez výťahu :)

 

 

 

Ohodnotiť túto položku
(5 hlasov)