HomeO násFit Tip - Schody

O NÁS

Víta Vás Bea...

Predstavím vám v krátkosti čo Centrum Bea (tak ho bežne voláme) je, a čo v ňom nájdete. Centrum zdravia, krásy a oddychu Bea som otvorila v roku 2003. Už do jeho názvu som zhrnula v čom budem pomáhať iným v tejto dnešnej uponáhľanej dobe. Táto doba prináša rôzne stresové situácie, ktoré nepriaznivo pôsobia na zdravie človeka. Nesprávna životospráva takisto nepridá ani na zdraví, ani na kráse. Všetci chceme byť zdraví, dobre vyzerať, pôsobiť príťažlivo na svoje okolie, byť milovaní a obdivovaní...

Čítať ďalej

Schody vám vytvarujú postavičku...

Pevný zadok, krásne stehná, štíhle brucho!

Pre sexi postavičku je zvyčajne treba niečo urobiť a všetky dobre vieme, že sa nestačí len správne stravovať. Ak chceme vytvarované telo, potom musíme pridať pohyb.

Krajšu postavičku nám môžu okrem iného pomôcť  vytvarovať i obyčajné schody. Pýtate sa ako?

Žiadný výťah a pohyblivé schody!

Ak chcete štíhlejšie a zdravšie telo, jedno z odporúčaní hovorí, že sa máte vyhýbať výťahu. Zjednodušene povedané, radšej si tie schody vyjdite po vlastných a výťah či pohyblivé schody v obchodných domoch prenechajte starším a nevládnym, prípadne pohodlným. Je to naozaj dobrý zvyk, no ak to s formovaním svojho tela myslíte vážne, nestačí len z času na čas vybehnúť po schodoch.

Zásady behania po schodoch
Schody, ak ich budete používať správne, vám pomôžu splniť sen o krásnej postave, obzvlášť prispejú k spevneniu zadočka a stehien, ale pomôžu i brušku. Schodisko, na ktorom budete cvičiť, by malo mať aspoň dvadsať schodov a nemalo by byť príliš strmé. Poslúžiť vám môžu schody doma, v paneláku či niekde vonku.

Na začiatok budete mať možno pocit, že po prvom vybehnutí schodov idete vypustiť dušu. Je to prirodzené a obzvlášť netrénovaní ľudia zvládajú začiatky ťažšie. Preto spočiatku zvoľte mierne svižné tempo a schody vyjdite tak, ako sa vám dá. Zopakujte to niekoľkokrát za sebou (asi po dobu 20 minút). Po čase uvidíte, že zvládate viac a viac.

Schody možno brať po jednom alebo po dvoch. Platí, že ak zvolíte prvú alternatívu, ide skôr o aeróbne cvičenie a ak schody beriete po dvoch, je to viac o sile. Na schodoch môžete nielen klasicky behať, ale tiež kombinovať rôzne spôsoby cvičenia - výstup bokom, skákanie po schodoch na jednej nohe či s nohami spolu a podobne. Pri behaní po schodoch je potrebné myslieť na správne dýchanie, hlavne nezadržiavať dych, a tiež pozor na hrbenie sa.


Niekoľko ďalších zásad pre úspešné a bezpečné behanie po schodoch:

  • vždy sa pred cvičením najskôr zahrejte tým, že po schodoch párkrát vyjdete pomalým tempom
  • na schod dopadajte celou plochou chodidla, inak si môžete zraniť Achillove šľachy
  • je dobré občas vystriedať behanie do schodov s inou pohybovou aktivitou, aby ste sa vyhli prípadným zraneniam a preťaženiu vyplývajúcim z príliš často opakovaného rovnakého typu pohybu
  • nezabúdajte na príjem tekutín
  • pri behaní do schodov sú veľmi dôležité kvalitné bežecké topánky
  • na záver si doprajte uvoľnenie v podobe asi 5-minútového pozvoľného chodenia hore a dolu schodmi a nezabudnite na strečing
  • beh dolu schodmi nie je veľmi vhodným pohybom - odporúča sa kráčať dolu po schodoch pomaly a po jednom schode, prípadne si na cestu dolu vziať výťah a behať len hore do schodov

 

Výhody schodov
Beh do schodov je čoraz populárnejšou pohybovou aktivitou na celom svete a dokonca sa usporadúvajú i rôzne súťaže v behu do schodov. Medzi hlavné výhody tohto športu patrí dostupnosť a vysoká účinnosť. Beh po schodoch sa postará o zdravšie srdce, zvýšenie imunity, vyrysovanie postavy a ak beháte správne, nepredstavuje beh po schodoch takú záťaž pre kolená ako klasický beh. Navyše vás krásne uvoľní a zbaví stresu. Tak ako pri všetkých druhoch cvičenia aj tu však platí, že výsledky sa dostavia len vtedy, ak cvičíte pravidelne.

Centrum Bea sa nachádza na 3. poschodí bez výťahu :)

 

 

 

Ohodnotiť túto položku
(5 hlasov)